KULTURNI DAN V SLOVENSKEM ŠOLSKEM MUZEJU
V začetku februarja meseca, meseca kulture, smo za učence prve triade v okviru projekta SKUM organizirali KULTURNI DAN. Z avtobusom smo se odpeljali v Ljubljano v Slovenski šolski muzej, kjer so bili učenci deležni izjemne in nepozabne izkušnje.
Na muzejski učni uri so učenci na lastni koži začutili vzdušje nekdanje šole. Časovni stroj jih je popeljal v zgodovinsko obdobje izpred dobrih 100 let nazaj, natančneje v leto 1900. Učenci so preko dramske igre doživeli pouk, kakršnega so imeli šolarji v preteklosti. Dobili so vpogled v šolski vsakdan učenca ljudske šole na podeželju v času Avstro-Ogrske monarhije.
Spoznali so, kakšna oblačila so si otroci nekoč nadeli za v šolo, kakšni učni pripomočki so se skrivali v učenčevi leseni šolski torbici in kakšna je bila učilnica. Sedeli so v stari šolski klopi pred gospodom učenikom s strogim glasom, ki je bil oblečen po šolski modi preteklega časa in s šibo v roki. Pisali so lahko na prave tablice s kredami, brali takratne zapise, »rajtali« s starim računalom, se učili o letnih časih in se naučili tudi staro pomladno pesem.
V muzejskem šolskem razredu so veljala druga pravila in tako se je ustvarilo prav posebno vzdušje. Ugotovili so, kako težko je mirno sedeti in zbrano poslušati. Ni bilo dovoljeno klepetati, sedeti so morali vzravnano z rokami na hrbtu, odgovarjati pa so morali le stoje in s celimi stavki. Če se učenci niso držali pravil, so nekoč klečali v kotu na koruzi, ali pa so si oprtali lesenega osla na hrbet. Presenečeno so učenci opazovali predmete v razredu, še posebno tablice na katere so nekoč učenci pisali s kredo. Nekatere učence je osuplo učenikovo kaznovanje za zamujanje, klepetanje in druge prestopke zoper »šolske postave«, nas, prisotne učitelje, pa je zajela nostalgija po šoli in se nam utrnila kakšna vesela kot tudi malo manj vesela prigoda iz lastnih šolskih dni.
Naši učenci so po učni uri povedali, da jim je bila ura zelo zanimiva in predvsem drugačna. Nekaterim je bilo zelo težko pri odgovarjanju. Povedali so tudi, da je bil učitelj zelo strog in da je v današnji šoli veliko lepše in bolj sproščeno.
Potem smo se sprehodili po muzejskih prostorih, kjer smo videli različna stara šolska oblačila in pripomočke ter si ogledali posnetek stare šolske učne ure o kokoši. Učenci so po ogledu posnetka zanimivo komentirali, da so ure nekoč bile krajše. Učenci niso imeli zanimivih torb in pisanih zvezkov. Nekaj učencev je povedalo, da življenje nekoč ni bilo zabavno in lepo, kot danes.
Znanja so prenesli v domačo šolo in še vsaj teden dni oponašali govor učenika nekoč in držo telesa pri pouku. Bilo jih je skrajno zanimivo opazovati. Ta zanimiva in predvsem nevsakdanja šolska izkušnja, polna različnih vtisov, je učencem dala misliti, kako se tudi šola in šolski sistem spreminjata.
Obisk Slovenskega šolskega muzeja smo nadgradili s sprehodom po stari Ljubljani in se fotografirali pred Prešernovim spomenikom. Tako smo spoznali košček preteklosti in del naše kulturne dediščine.